Thursday 8 November 2012

Minggu 9

Minggu ni kelas terakhir belajar Dreamweaver. Minggu ni aku belajar bagaimana nak develop soal selidik secara online. Dalam tugasan 1 nanti, kami diwajibkan membina questionnaire sekurang-kurangnya 5 atau lebih soal selidik. Sebenarnya tak susah sangat tapi orang kata renyah nak buat. Ni aku bagi contoh soal selidik online yang aku copy dari google. Yang aku buat sendiri belum lagi.


 Haaa...pastu secara intronya, pensyarah mula memperkanalkan Adobe Flash. Aku pernah belajar, cuba nak ingat balik benda yang dah lama tinggal. Dalam 10% je kot masih ada dalam otak aku ni. Secara jujur, interface Flash ni takde masalah sangat sebab dah tahu. Cuma bagaimana nak hasilkan animasi flash tu je la yang agak memeningkan sikit. Maklumlah, aku ni tak pandai melukis. Kalau lukis orang lidi pun tak jadi hahaha...teruk sangat bakat melukis aku ni. 
Dalam bahagian Flash ni, aku akan belajar menggunakan Ipad...huhuhu..nak beli takde duit so aku mintakan Cik Farhana installkan dalam Galaxy Tab 7 plus aku. Alamak screen resolution kecik sangat. Takpela, agak-agak susah nanti pinjam dengan kawan-kawan yang diberi pinjam Ipad secara percuma...

No comments:

Post a Comment